Inköpsassistent

Kista (Stockholm)
Ansök senast 2022-01-21

Dollarstore befinner sig i en högexpansiv fas med spännande framtidsutsikter. Vi erbjuder stora utvecklingsmöjligheter för dig som gillar tempo och utmaningar. Sammanhållningen och teamkänslan är ryggraden i företaget. Vi tycker om att ge våra medarbetare ansvar och uppmuntrar dem till att fatta beslut och hitta egna lösningar i det dagliga butiksarbetet. Vi tycker att det är viktigt att ha kul på jobbet och trots ett stundtals högt tempo finns det alltid tid för skratt. Dollarstore erbjuder varierande arbetsuppgifter och ett utvecklande klimat för dig som gillar att hitta lösningar och är snabb i fötterna. Hos oss har du en möjlighet att göra skillnad på riktigt – att skapa en bättre vardag för våra kunder.

Dollarstores DNA

o   Vi är närvarande mot kunder och kollegor och tror på att alla människor har rätt till glädje, gemenskap och fantastiska priser.

o   Vi har de mest upplevelsefyllda butikerna och produkter som hela tiden överraskar.

o   Vi är alltid ärliga och vi är på riktigt. No monkey business – helt enkelt.

o   Vi har de lägsta priserna och skapar mest värde till våra konsumenter. Detta görs genom att vi alltid har kostnaderna i fokus.

Om tjänsten

Som inköpsassistent blir du en del av vår fantastiska inköpsavdelning med placering på vårt hemmakontor i Kista alternativt vid vårt logistikcenter i Örebro. I rollen arbetar du administrativt med bl.a. att registrera, behandla och underhålla artikelinformation och stötta inköpare i andra administrativa uppgifter. Som inköpsassistent har du kontakt med både svenska och utländska leverantörer samt butik- och lagerpersonal.

För att trivas i rollen som inköpsassistent ser vi att du har en god samarbetsförmåga, detta då du kommer ha mycket kontakt med både leverantörer och kollegor. Du är prestigelös, flexibel, strukturerad, har en god administrativ förmåga, kan ha många bollar i luften och trivs med att arbeta i en föränderlig miljö.

Kompetenskrav

Vi sätter högt värde på att vi får in rätt personlighet som inköpsassistent. Vi söker främst dig som är:

o   Analytisk

o   Kan hantera många uppgifter samtidigt

o   Driven och initiativrik

o   Social och har rätt energi

o   Prestigelös

o   Snabbfotad

Följande kunskaper är meriterande

o   Goda kunskaper i Excel

o   Högskoleutbildning eller motsvarande inom ekonomi

o   Erfarenhet av IFS


Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning med placering på vårt hemmakontor i Kista alternativt vid vårt logistikcenter i Örebro.

Tillträde omgående eller enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande. Det innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsperioden har löpt ut.

Kontaktperson

Viktor Medén

viktor.meden@dollarstore.se

070-233 41 73

Tack för din ansökan! Ansökan misslyckades, vänligen försök igen Ansök snabbt och enkelt

Var god ange ditt förnamn.
Var god ange ditt efternamn.
Var god ange en giltig e-post.
Släpp din bild här eller klicka
Släpp dina dokument här eller klicka
Var god bifoga minst ett (max fem) dokument (ex CV, brev, betyg)
    Filerna får inte överstiga 10 MB
    Skicka dokumenten i PDF- eller Word-format.
    Vänligen bekräfta att du läst vår policy.

     

    5 %